Orientační harmonogram aktivit, které lze na škole realizovat v průběhu školního roku na podporu kariérového rozvoje žáků. Důležité je rovněž realizované aktivity srozumitelně komunikovat žákům i jejich rodičům, ostatním pedagogům, průběžně je evaluovat a revidovat je.
V textu byly volně využity podklady od účastníků Vzdělávání kariérových poradců IKAP Zlínského kraje.
_________________
Průběžně
- Realizace individuálních konzultací (výběr volitelných předmětů, volba VŠ, budoucí uplatnění, aj.).
- Skupinové programy na podporu kariérového rozvoje žáků se zaměřením na aktuální témata dle věku žáků (např. sebepoznávání a mapování kompetencí, poznávání světa práce, podpora rozhodování, aj).
- Vedení evidence a monitoringu činnosti kariérového poradce/poradkyně (počet individuálních konzultací, evaluace aktivit).
- Spolupráce s dalšími aktéry kariérového poradenství na regionální, národní i mezinárodní úrovni.
- Rozvoj profesionálního kariérového poradenství, např. formou vzdělávání, supervizí, intervizí, kolegiálního sdílení, apod.
_________________
Srpen
- Příprava plánu kariérového rozvoje žáků v rámci širšího týmu školy zahrnující:
- Rozdělení činností a odpovědností v rámci jednotlivých předmětů.
- Plán zajištění besed, exkurzí, návštěv škol, veletrhů, stanovení konzultačních hodin, apod.
- Plán monitoringu a evaluace realizovaných aktivit.
- Příprava adaptačního programu pro nově nastupující žáky.
- Aktualizace webových stránek k tématu kariérového poradenství, příprava nástěnky.
- Zpracování evidence o uplatnění absolventů, mapování jejich kariérních drah.
Září
- Úvodní setkání s žáky shrnující:
- Informace o nabídce služeb kariérového poradce (např. konzultace volitelných a maturitních předmětů).
- Přehled plánovaných akcí pro jednotlivé ročníky.
- Informace o povinných praxích a stážích.
- Informace o přijímacím řízení na VŠ.
- Spolupráce s Krajskou pedagogicko psychologickou poradnou a Speciálně pedagogickým centrem při tvorbě individuálních vzdělávacích plánů.
- Skupinové programy zaměřené na podporu žáků při zahájení nového školního roku.
Říjen
- Veletrh práce a vzdělávání Zlín
- Veletrh Gaudeamus Brno
- Schůzky s žáky posledních ročníků a jejich rodiči.
- Skupinové programy na podporu kariérového rozvoje žáků se zaměřením na aktuální témata dle věku žáků (např. sebepoznávání a mapování kompetencí, poznávání světa práce, podpora rozhodování).
- Realizace individuálních konzultací (výběr volitelných předmětů, volba VŠ, budoucí uplatnění, aj.)
Listopad
- Třídní schůzky s rodiči zahrnující informace o podpoře kariérového rozvoje žáků na škole.
- Skupinové programy na podporu kariérového rozvoje žáků se zaměřením na aktuální témata dle věku žáků (např. sebepoznávání a mapování kompetencí, poznávání světa práce, podpora rozhodování).
- Realizace individuálních konzultací (výběr volitelných předmětů, volba VŠ, budoucí uplatnění, aj.)
Prosinec
- Skupinové programy na podporu kariérového rozvoje žáků se zaměřením na aktuální témata dle věku žáků (např. sebepoznávání a mapování kompetencí, poznávání světa práce, podpora rozhodování).
- Realizace individuálních konzultací (výběr volitelných předmětů, volba VŠ, budoucí uplatnění, aj.)
Leden
- Dny otevřených dveří VŠ
- Veletrh Gaudeamus Praha
- Setkání se zaměstnavateli ohledně možné spolupráce (exkurze, praxe, stáže, besedy, kulaté stoly, apod.)
- Skupinové programy zaměřené na výběr volitelných předmětů v dalším školním roce.
- Realizace individuálních konzultací (výběr volitelných předmětů, volba VŠ, budoucí uplatnění, aj.)
Únor
- Metodická a konzultační podpora při odesílání přihlášek na VŠ
- Skupinové programy na podporu kariérového rozvoje žáků se zaměřením na aktuální témata dle věku žáků (např. sebepoznávání a mapování kompetencí, poznávání světa práce, podpora rozhodování).
- Realizace individuálních konzultací (výběr volitelných předmětů, volba VŠ, budoucí uplatnění, aj.)
Březen
- Návštěva IPS Úřadu práce ČR.
- Skupinové programy na podporu kariérového rozvoje žáků se zaměřením na aktuální témata dle věku žáků (např. sebepoznávání a mapování kompetencí, poznávání světa práce, podpora rozhodování, aj).
- Realizace individuálních konzultací (výběr volitelných předmětů, volba VŠ, budoucí uplatnění, aj.)
Duben
- Skupinové programy zaměřené na zhodnocení odborných praxí a stáží, besed a diskuzí se zaměstnavateli.
- Realizace individuálních konzultací (výběr volitelných předmětů, volba VŠ, budoucí uplatnění, aj.)
Květen
- Metodická a konzultační podpora při realizaci maturit
Červen
- Metodická a konzultační podpora v průběhu přijímacího řízení na VŠ a po něm (podpora při neúspěšném přijímacím řízení na VŠ, při hledání zaměstnání, aj.).
- Evaluace plánu kariérového rozvoje žáků včetně formulace doporučení na další školní rok.