Jak se proměňuje komunikace a sdílení informací v současné společnosti? Co může udělat škola? V dnešní době již nestačí jedny webové stránky za účelem informování široké veřejnosti. Nejvíce času lidé tráví na sociálních sítích, tak je potřeba toho využít. Neznamená to, že by škola za každou cenu musela být dohledatelná na všech sociálních sítích. Bohatě postačí facebooková stránka, případně profil na instagramu.
Profily na sociálních sítích jsou skvělé prostředky jak k zaujetí nových potenciálních studentů nebo jejich rodičů, ale taky dobře slouží jako komunikátor uvnitř školy. Pro studenty je atraktivní taková škola, která přes facebook nebo instagram propaguje své aktuální školní akce, vytváří události na dny otevřených dveří a vytváří příspěvky o svých učitelích a dalších zaměstnancích (např. členů týmu školního poradenského pracoviště). Student má tak větší představu o tom, co by ho mohlo čekat, má možnost si lépe vybrat svoji budoucí školu a o něco se pak snižuje pravděpodobnost, že by ze školy odešel na jinou, protože spoustu věcí už bude vědět předem a nedozví se je až během prvních školních dní.
Některé školy již využívají facebookové stránky také ke komunikaci vedení a učitelů se studenty. Když studenti otevřou facebook za účelem odpoledního brouzdání, během pár sekund se dozví, že je příští týden čeká focení tříd a nemusí kvůli této informaci kontrolovat speciální intranet nebo stránky školy.
Na facebook se velmi jednoduchým způsobem dají přidat fotografie a tvořit alba. Je možné tedy vytvářet složky s fotkami z různých akcí a výletů školy, takže se škola pro veřejnost stává osobnější a atraktivnější. Facebook má mnoho možností využití také pro kariérové poradce. Ti mohou sdílet odkazy, psát příspěvky a lidé je mohou jednoduše kontaktovat pomocí zpráv.
Na instagram je možnost přidávat příspěvky hlavně ve formě fotek a odběratel obsahu některé ze škol má tak okamžitý náhled do denního dění. Instagram je momentálně nejrozšířenější platformou mezi mladými, takže je zde ještě o něco větší pravděpodobnost, že si vašeho příspěvku student všimne.
Na sociálních sítích dnes člověk stráví v průměru zhruba dvě a půl hodiny denně. Je třeba aspoň částečně tento čas zužitkovat a dopřát uživatelům, aby se dozvěděli něco, co by jim mohlo pomoci a mohlo je zaujmout. Školám to pak poskytuje způsob, jak se ukázat a získat přízeň studentů i jejich rodičů.
Podívejte se sami na konkrétní data.
Průměrná doba strávená na sociálních sítích dle věku (hodiny:minuty)

Zdroj: Digitalinformationworld, www.digitalinformationworld.com